Jelszavak, azonosítók

PIN/PUK kód

A SIM kártyádhoz kódok (PIN és PUK) tartoznak. A PIN1-es és PUK1-es kódok a SIM kártyádhoz tartozó biztonsági kódok, míg a PIN2 és PUK2-es kódokkal bizonyos szolgáltatások igénybevételét állíthatod be, mint például a fix számok megadása.

A SIM kártyához tartozó eredeti PIN/PUK kódokat az alábbi csatornákon kérheted le díjmentesen:

  • Yettel fiók internetes ügyfélszolgálaton:
    Lakossági ügyfélként: Belépést követően a Saját fiókban a telefonszám kiválasztása után a Beállítások oldalon találhatod a SIM kártyádhoz tartózó PIN1/PUK1 és PIN2/PUK2 kódokat.
    Üzleti ügyfeleknél ez a lehetőség a Telefonszámok menüpont – Alapadatok almenü – majd a telefonszám kiválasztása után jelenik meg.
     
  • Yettel Értékesítési Pontokon személyes dokumentumaid bemutatásával.

Ha háromszor elrontottad a PIN1-es kódodat, a kártya a PUK1-es kódot fogja kérni, melynek megadásával tízszer próbálkozhatsz.

Ha tíz alkalommal sem sikerül megadnod a helyes kódot, a SIM kártyád lezár, és nem lehet tovább használni. A telefonszámodat csak kártyacserével tudod újra használni.


Ügyfélazonosítás, jelszavak

A biztonságos ügyintézés érdekében (pl. csak te tudj szolgáltatást megrendelni, adatot módosítani), ha telefonon keresel meg minket, azonosítókkal és jelszavakkal tudod beazonosítani magad. Azonosítás nélkül csak általános információt adhatunk ki. Kérjük, hogy azonosítóidat és jelszavaidat te is kezeld bizalmasan!

Előfizetése(i)ddel kapcsolatban az alábbi szintű azonosítókra és jelszavakra lehet szükséged.

Yettel azonosító: a számládon megtalálható 10-jegyű azonosító szám, amellyel – a hozzá tartozó ügyfélszintű jelszó ismeretében – Yettel előfizetéseddel kapcsolatban tudsz intézkedni telefonon és személyesen is. Yettel azonosítóddal regisztrálhatsz a Yettel fiók internetes ügyfélszolgálatunkon is, ahol online megtekintheted előfizetéseid adatait, és otthonról intézheted az előfizetéssel kapcsolatos ügyeket.

Számlázási azonosító: korábban ügyfélszámnak hívott azonosító, mellyel – és a hozzá tartozó számlázási jelszóval – az adott számlázási azonosító alá tartozó Yettel előfizetése(i)ddel kapcsolatban tudsz intézkedni. Egy Yettel azonosítóhoz több számlázási azonosító is tartozhat. A Számlás előfizetéseidhez egy számlázási azonosító, míg Kártyás előfizetéseidhez hívószámonként külön-külön számlázási azonosító tartozik.

Ügyintézéshez az azonosítókhoz tartozó jelszavaidat is ismerned kell.

  • Ügyfélszintű jelszó: 4 számjegyből áll, amely a neveden lévő összes telefonszám beazonosítására szolgál. Egyszerre érvényes Számlás, Kártyás, illetve hang- és internet-alapú előfizetésekre is. Yettel azonosítód és Ügyfélszintű jelszavad ismeretében az összes neveden lévő előfizetéssel kapcsolatban tudsz intézkedni.
  • Számlázási jelszó: 6 számjegyből áll, melynek segítségével beazonosíthatod az összes olyan telefonszámod, amelyek egy Számlázási azonosító alatt szerepelnek – így ha Yettel azonosítód vagy Számlázási azonosítód mellett számlázási jelszavadat ismered, akkor az adott számlázási azonosító alatt szereplő összes telefonszámmal kapcsolatban tudsz intézkedni.
  • Kártyaszintű jelszó: 4 számjegyből áll és egy konkrét hívószám beazonosítására szolgál. (2012. május 29-e előtt megadott jelszó esetén több számból és betűből is állhat.) Amennyiben csak a Kártyaszintű jelszavadat ismered, akkor csak az adott telefonszámmal kapcsolatban tudsz intézkedni.


Online ügyintézés

Intézd ügyeidet otthonról, kényelmesen, online! Regisztrálj vagy lépj be egyszeri SMS kóddal, és a belépést követően több funkciót is elérhetsz online:

  • többek között megnézheted a hívásrészletezésedet,
  • szolgáltatásokat rendelhetsz meg,
  • egyszerűen befizetheted a számláidat is,
  • és ha új előfizetést szeretnél vásárolni, azt is úgy teheted meg a legkényelmesebben, ha jelenlegi előfizetéseddel belépsz vagy regisztrálsz.

Az, hogy milyen adatokkal regisztrálsz, meghatározza azt, hogy a belépést követően milyen adatokat látsz, és milyen ügyeket tudsz elintézni. Nézd meg, hogyan regisztrálhatsz, majd adhatod hozzá előfizetésedet!


Ügyintézés a Telefonos ügyfélszolgálaton

Telefonos ügyfélszolgálaton a megfelelő szintű jelszó segítségével – melyet szerződéskötéskor adtál meg – tudod intézni az előfizetéseddel kapcsolatos ügyeket. Amennyiben a szerződésedet 2006 után kötötted, úgy a jelszó adatvédelmi okokból nem került feltűntetésre a szerződésen.
Amennyiben nem ismered jelszavadat, úgy a neveden lévő előfizetéssel kapcsolatban – ha az érintett számról érkezik a hívás – személyes adataid megadásával is lehetőséged van bizonyos ügyek intézésére.


Ügyintézés írásban

Postai levélben, faxon érkező kérések esetén az alábbi adatok valamelyikét kell megadnod:

  • Telefonszám + előfizető aláírása
  • Számlázási azonosító + előfizető aláírása
  • Yettel azonosító + előfizető aláírása

Az elektronikus űrlapon érkező kérések esetén a telefonszámodat és jelszavadat kell megadnod. 

Ügyfélszolgálatunk 30 napon belül válaszol kérdésedre/észrevételedre.


Kártyaszintű jelszó kikapcsolása

Ha nem szeretnéd, hogy a Telefonos ügyfélszolgálaton minden alkalommal kérjük a jelszavadat az azonosításhoz (az adott hívószámra vonatkozóan), kérheted a kártyaszintű jelszó kikapcsolását.

Ehhez a jelszó egyszeri megadása szükséges. A kártyaszintű jelszó kikapcsolását követően – amikor az érintett előfizetésedről hívsz – rendszerünk felismeri a számod, és további beazonosítás nélkül kezeljük az adott hívószámhoz tartozó igényeidet. Kivétel ez alól jogviszonyod szóbeli megszüntetése, melyhez mindenképpen szükséges jelszó megadása.

A kártyaszintű jelszó kikapcsolása esetén a Yettel nem vállal felelősséget az így megadott változtatások elvégzéséért.