Érvényességi idő, egyenleg
Mit jelent az érvényességi idő?
Az érvényességi idő a feltöltőkártyás mobilszámokhoz (kártyás előfizetésekhez) kapcsolódik; azt az időtartamot jelenti, melyen belül a feltöltött egyenleged felhasználható, Te pedig elérhető vagy a hívószámodon.
- Ha a feltöltött egyenleged elfogyott, de még tart az érvényességi idő, hívásokat, SMS-t és MMS-t fogadhatsz belföldön, de hívás kezdeményezésére nincs lehetőséged.
- Ha az érvényességi idő lejárt, az egyenleged elveszik. Az érvényességi időt egyenlegfeltöltéssel tudod meghosszabbítani az érvényességi idő lejárata előtt, illetve a lejárattól számított 30. napig egyszeri feltöltéssel még vissza tudod aktiválni a SIM kártyádat. Ezt követő időszakban már csak új hívószámra szerződhetsz.
- A kezdőegyenleg tarifacsomagonként eltérő ideig használható fel.
- A feltöltőkártyák értéktől függően különböző érvényességi időt és kedvezményt adnak. Már 3000 Ft feltöltésével 365 nappal meghosszabbíthatod SIM kártyád érvényességét.
- Expressz SIM kártyák (olyan feltöltőkártyás előfizetés, amit nem Yettel üzletben vásárolsz, hanem benzinkúton, hipermarketben, vagy egyéb értékesítési ponton, készülékes csomagban vagy készülék nélkül) érvényességéről a Szóbeli szerződéskötés oldalon olvashatsz.
Érvényességi idő lekérdezése
Előfizetésed érvényességi idejét az alábbi módokon tudod lekérdezni:
- MyMenu-ben (*111#) díjmentesen
A MyMenu a telefonodon keresztül elérhető gyors menürendszer. Írd be a *111# kódot a telefonodba, és nyomd meg a hívásindító vagy küldés gombot, majd a megjelenő menüben válaszd ki a megfelelő menüpontot az egyenleged és az érvényességi időd lekérdezéséhez. - 1220-as számon, díjmentesen
Hívd a 1220-as telefonos ügyfélszolgálatot és automatikusan megkapod díjmentes SMS-ben az elérhető egyenlegedet a hozzátartozó érvényességi idővel; továbbá, ha kiválasztod az 5-ös menüponton belül a második, majd az első lehetőséget (5/2/1), akkor ezt az egyenleget automatán keresztül be is mondjuk. - 172-es számon
Hívd fel a 172-es számot, és SMS-ben elküldjük az aktuális egyenlegedet és az érvényességi időt. A szolgáltatás díja: 199 Ft.
Válts számlás előfizetésre online!
- Belföldön korlátlan adatmennyiséggel rendelkező számlás csomagok, a telefonszámod megtartásával
- Okostelefonok, akár 0 Ft-ért vagy részletfizetéssel
- Yettel Full csomag kedvezmények
- Prime előfizetőknek extra szolgáltatások
Egyenleg lekérdezése
Az aktuális egyenlegedet az alábbi módokon tudod lekérdezni.
- Yettel fiók internetes ügyfélszolgálaton díjmentesen
Belépést követően a Saját fiók oldalon a telefonszám kiválasztása után az Áttekintés oldalon találhatod aktuális egyenleged. Yettel alkalmazásban díjmentesen
Belépést követően a főoldalon találod az egyenleged, valamint az elérhető adat és percmennyiségeidet.- MyMenu-ben (*111#) díjmentesen
A MyMenu a telefonodon keresztül elérhető gyors menürendszer. Írd be a *111# kódot a telefonodba, és nyomd meg a hívásindító vagy küldés gombot, majd a megjelenő menüben válaszd ki a megfelelő menüpontot az egyenleged és az érvényességi időd lekérdezéséhez. - 1220-as számon, díjmentesen
Hívd a 1220-as telefonos ügyfélszolgálatot és automatikusan megkapod díjmentes SMS-ben az elérhető egyenlegedet a hozzátartozó érvényességi idővel; továbbá, ha kiválasztod a 2-es menüponton belül az első lehetőséget, majd a másodikat (2.1.2.), akkor az egyenleget automatán keresztül bemondjuk. - 172-es számon
Hívd fel a 172-es számot, és SMS-ben elküldjük az aktuális egyenlegedet és az érvényességi időt. A szolgáltatás díja: 199 Ft. - Egyenleglekérdezés külföldről
Külföldről az egyenleginformációdat a +36 20 9400 600-as telefonszám felhívásával tudod lekérni. A hívásért minden esetben az adott országból Magyarországra irányuló hívásdíjat kell fizetned.
Egyéb tudnivalók az egyenlegről:
- A Kártyás előfizetők egyenlege valamennyi távközlési szolgáltatásra (ideértve az Emelt díjas szolgáltatásokat is), valamint MobilVásárlás igénybevételére felhasználható összeg. Az egyenleget feltöltőkártyák használatával tudod növelni.
- Fontos tudnod, hogy amennyiben időszaki díjas (rendszeres megújuló) szolgáltatást rendelsz meg, de nincs elegendő egyenleged, a szolgáltatást felfüggesztett állapotban rendeled meg. Amikor egyenlegedet feltöltöd, a megrendelt szolgáltatás díját terheljük és a szolgáltatás elérhetővé válik (kivéve Családi Csomag).
- SMS és MMS küldéssel az egyenlegedet mínuszba tudod vinni, így fordulhat elő, hogy feltöltéskor csökkentett összegről kapsz értesítést az egyenlegközlő SMS-ben.
A megújuló kártyás, kiegészítő szolgáltatások az időszaki díj levonásának napján aktiválódnak és onnantól 30 napig vehetők igénybe. További részletek
Egyenlegfeltöltési módok, feltöltőkártyák
A feltöltőkártyákról illetve az egyenlegfeltöltési lehetőségekről ezen az oldalon olvashatsz. A feltöltött összeg legkésőbb 72 órán belül kerül jóváírásra az egyenlegeden.
Ha a feltöltéskor kapott egyenlegértesítőben a feltöltésnél kevesebb összeg jelenik meg, ennek oka az lehet, hogy a feltöltött összegből kerül kiegyenlítésre egy a korábban felhasznált szolgáltatás értéke (pl. egy előzőleg megrendelt díjköteles szolgáltatás díját terheltük, vagy ki nem terhelt SMS-, illetve MMS-forgalmat bonyolítottál).
Egyenlegtípusok
- Távközlési egyenleg: magába foglalja a kezdőegyenleget is (amennyiben a tarifacsomag tartalmaz ilyet), mely a MobilVásárláson, Mobil Piactér Vásárláson és Mobil tartalomszolgáltatásokon kívül bármire felhasználható.
- Univerzális egyenleg: MobilVásárlásra, Mobil Piactér Vásárlásra és Mobil tartalomszolgáltatásokra is felhasználható.
- Adategyenleg: bizonyos tarifacsomagokhoz, illetve feltöltésekhez hozzárendelt adatmennyiség, mely mobil internet szolgáltatásra használható fel.
PIN/PUK kód
A SIM kártyádhoz kódok (PIN és PUK) tartoznak. A PIN1-es és PUK1-es kódok a SIM kártyádhoz tartozó biztonsági kódok, míg a PIN2 és PUK2-es kódokkal bizonyos szolgáltatások igénybevételét állíthatod be, mint például a fix számok megadása.
A SIM kártyához tartozó eredeti PIN/PUK kódokat az alábbi csatornákon kérheted le díjmentesen.
- Yettel fiók internetes ügyfélszolgálaton: Belépést követően a Saját fiók oldalon a telefonszám kiválasztása után a Beállítások oldalon találhatod a SIM kártyádhoz tartózó PIN1/PUK1 és PIN2/PUK2 kódokat.
- Yettel Értékesítési Pontokon személyes dokumentumaid bemutatásával.
Ha háromszor elrontottad a PIN1-gyes kódodat, a kártya a PUK1-gyes kódot fogja kérni, melynek megadásával tízszer próbálkozhatsz.
Ha tíz alkalommal sem sikerül megadnod a helyes kódot, a SIM kártyád lezár, és nem lehet tovább használni. A telefonszámodat csak kártyacserével tudod újra használni.