A Yettel új digitális megoldásával a fizikai SIM kártya által nyújtott funkciók mellett további előnyökkel teheted kényelmesebbé a kommunikációt eSIM képes készülékeddel.*
A technológiai fejlődésének köszönhetően az új generációs eSIM egyre nagyobb teret hódít a telekommunikáció világában, számos előnnyel rendelkezik a jelenleg legkisebb méretű fizikai SIM-kártyával, a nano SIM-mel szemben.
Az eSIM képes készülékekbe már nem kell hagyományos kártyát behelyezni, hanem QR kód aktiválásával egyszerűen használatba veheti az erre alkalmas eszközeit, mobiltelefonokat, tableteket, okos kiegészítőket pl. okosórákat.**
A megoldás mostantól elérhető minden flottás ügyfelünk részére.
Miért érdemes eSIM-et használni?
könnyedén aktiválható és költöztethető
a SIM-kártya profilja.
Amennyiben további eSIM előfizetést szeretnél:
- Online intéznéd?
Kattints: www.yettel.hu/flotta/ajanlatkeres
- Telefonon intéznéd?
Hívd a: 0620 44 00 404 –os telefonszámot
Hogyan tudod megvásárolt eSIM-edet aktiválni?
Az eSIM aktiváláshoz Samsung Galaxy okosóra esetén a mobilkészülék és az okosóra előzetes frissítésére lehet szükség.
eSIM aktiválás folyamata Samsung okostelefonokon
Beállítások ► Kapcsolatok ► SIM – kártya -kezelő ► eSIM-ek lehetőségnél ’Mobilcsomag hozzáadása’
SIM-kártya kezelő
Lépj be a beállítások > Kapcsolatok > SIM kártya kezelő menüpontba
Mobilcsomag hozzáadása
Az e-SIM lehetőségeknél válaszd ki az „mobilcsomag hozzáadása” lehetőséget, majd olvasd be a Yetteltől kapott QR kódot
Csomag felvétele
A felugró „Felveszi ezt a csomagot a telefonra?” kérésnél válaszd a „Megerősít” lehetőséget
Automatikus aktiválás
Ezután az eSIM automatikusan aktiválásra kerül
eSIM aktiválás folyamata Apple okostelefonokon és tableteken
Lépjen be a Beállítások ► Mobilhálózat ► Mobil előfizetés hozzáadása menüpontba
QR kód beolvasása
Szkeneld be a Yetteltól kapott QR kódot
Mobil-előfizetés hozzáadása
Mobil-előfizetés hozzáadása
Mobil előfizetés címkék
A felugró ’Mobilelőfizetés-címkék’ ablakon válaszd ki az ’Az ÚJ Yettel HU ELŐFIZETÉS CIMKÉJE’ opciót
Alapértelmezett vonal
A felugró ’Alapértelmezett vonal’ az ’iMessage és FaceTime’ és a ’Mobil adatforgalom’ ablakban is add meg a korábban kiválasztott címkét.
eSIM aktiválás folyamata Samsung okosórákon
Csatlakoztassa óráját Bluetooth-on keresztül telefonjához
Lépjen be a Beállítások ► Kapcsolatok ► SIM kártya kezelő menüpontba
Mobilcsomag beállítása
Az eSIM-ek lehetőségnél koppints a ’Mobilcsomag hozzáadása’ gombra
QR kód beolvasása
Szkenneld be a Yetteltól kapott QR kódot
Yettel HU beállítása
A felugró „Felveszi ezt a csomagot a telefonra?” kérdésnél válaszd a „Megerősít” lehetőséget
Automatikus aktiválás
Ezután az eSIM automatikusan beaktiválásra kerül.
eSIM aktiválás folyamata XPLORA X5 Play eSIM okosórán
Aktiválás előtt gondoskodj a következőkről:
- Az óra akkumulátora legalább 50%-ig van töltve, vagy csatlakoztatva a töltőhöz.
- Okostelefonod kapcsolódik egy WiFi hálózathoz és a Bluetooth be van kapcsolva
- Töltsd le az XPLORA alkalmazást okostelefonodra (iPhone esetén az App Store-ból, Androidot használva, a Play Áruházból)
- Készítsd elő a Yetteltől kapott, eSIM aktiválásához szükséges kártyát.
- Az XPOLRA alkalmazás megnyitását követően végezd el a regisztrációt, ez lesz a szülői fiók.
- Ezt követően az alkalmazás kéri, hogy adj hozzá egy órát.
- Nyisd meg az órán az aktiváláshoz szükséges QR kódot amit a Beállítások -> eSIM/QR kód menüpontban éred el, vagy az óra számlapján bel felső sarokban megérinted a Nincs hálózat vagy eSIM feliratot.
Fontos kiegészítés, hogy minden aktiválási műveletet után, újra kell indítani az adott eszközön a hálózati állapotot (ajánlott a Repülő mód ki – be kapcsolása, vagy az eszköz ki és bekapcsolása)
* Felhívjuk figyelmét, hogy a Yettel csak az általa forgalmazott eSIM-képes készülékek esetén garantálja az eSIM-profil megfelelő működését
** Jelenleg a Yettel eSIM szolgáltatása az okosórák közül csak Samsung okosórával érhető el
Gyakran Ismételt Kérdések
Ügyintézés, megrendelés, váltás
Meglévő fizikai SIM-kártyád cseréjét:
- Személyesen, bármelyik Yettel üzletben kérheted (Yettel.hu/elerhetoseg/uzletkereso)
Új előfizetést eSIM-mel (készülékkel vagy készülék nélkül):
- Személyesen, bármelyik Yettel üzletben (Yettel.hu/elerhetoseg/uzletkereso)
- Személyesen, dedikált kitelepüléseink során
- Telefonon a +36 20 44 00 404 telefonszámon 9-17 óráig
- Online a Yettel.hu/flotta/ajanlatkeres oldalon igényelhetsz , kiszállítás igénybe vételével
Az eSIM-kártya igénylése díjmentes új és meglévő, fizikai SIM-kártyával rendelkező ügyfeleinknek. Az eSIM-kártya csere díjai (pótlás/csere) megegyeznek a fizikai SIM-kártyára vonatkozó díjakkal. További részleteket az ÁSZF 1/A. melléklet III.9.4-es pontjában találsz, ami a www.yettel.hu/altalanos-szerzodesi-feltetelek oldalon érhető el.
1. A számhordozás során SMS-ben értesítünk, amikor a SIM kártya már cserélhető.
2. Az SMS értesítés után deaktiváld az átadó szolgáltató eSIM-kártyáját a és aktiváld a Yetteltől kapott eSIM kártyát a QR kód segítségével.
A csere ideje alatt a telefonszám nem lesz elérhető, de az eSIM aktiválása után az előfizetés változatlanul használható lesz az új készülékben is. Fontos, hogy az eSIM deaktiválása nincs hatással az előfizetés státuszára, tehát az esetleges havidíjak akkor is előállhatnak, ha az eSIM deaktivált, de az előfizetés nem lett felfüggesztve vagy megszüntetve.
Az eredeti aktiváló kódot tartalmazó kártya vagy kód újbóli kiadására jelenleg nincs lehetőség.
Ilyen esetben kérjük jelezd eSIM pótlási igényedet:
- Személyesen, bármelyik Yettel üzletben (Yettel.hu/elerhetoseg/uzletkereso), vagy
- Online, kiszállítással a Yettel.hu/online-ugyintezes/kartyacsere oldalon.
Biztonsági okokból, amíg az eSIM aktiválva van a készülékbe, a QR kóddal más készülékbe nem aktiválható.
A pótlás miatti új eSIM aktiváló QR kódot tartalmazó kártya kibocsátási díját a Yettel ÁSZF 1. melléklete tartalmazza.
Igen, szükség esetén SIM-kártya típusának díjmentes cseréjét:
- Személyesen, bármelyik Yettel üzletben kérheted (Yettel.hu/elerhetoseg/uzletkereso), vagy
- Online, kiszállítással a Yettel.hu/online-ugyintezes/kartyacsere oldalon igényelheted.
Technikai kérdések, beállítások
Az eSIM-hez tartozó aktiváló QR kód papír alapú kártyán érhető el új előfizetés mellé vagy meglévő fizikai SIM kártya cseréjével.
- Apple: iPhone 14, iPhone 14 Plus, iPhone 14 Pro, iPhone 14 Pro Max, iPhone XR, iPhone XS, iPhone XS Max, iPhone 11, iPhone 11 Pro, iPhone 11 Pro Max, iPhone SE 2020, iPhone 12, iPhone 12 mini, iPhone 12 Pro, iPhone 12 Pro Max, iPhone 13, iPhone 13 mini, iPhone 13 Pro, iPhone 13 Pro Max.
- Samsung: Galaxy Z Flip 4, Galaxy Z Fold 4, Galaxy S23, Galaxy S23+, Galaxy S23 Ultra, Galaxy S21, Galaxy S21+, Galaxy S21 Ultra, Galaxy S22, Galaxy S22+, Galaxy S22 Ultra, Galaxy Z Flip, Galaxy Z Flip 3, Galaxy Z Fold, Galaxy Z Fold 2, Galaxy Z Fold 3. Samsung okosórák: Galaxy Watch 4 eSIM, Galaxy Watch 4 Classic eSIM.
- Apple iPad: iPad Pro 11 hüvelykes (1. generációs és újabb), iPad Pro 12,9 hüvelykes (3. generációs és újabb), iPad Air (3. generációs és újabb), iPad (7. generációs éj újabb), iPad mini (5. generációs).
- Gyerek okosórák: XPLORA X6 Play ESIM, XPLORA X5 Play ESIM.
- Felhívjuk figyelmét, hogy a Yettel csak az általa forgalmazott eSIM képes készülékek esetén garantálja az eSIM-profil megfelelő működését.
Az eSIM mindazon funkciókat el tudja látni, amit a „hagyományos” plasztik SIM-kártyák (Normál SIM, micro, nano formátum), de a legnagyobb különbség az, hogy az eSIM-kártyákat beültetik a készülékekbe. Az eSIM helyigénye kisebb, mint a fizikai SIMeké, ezért a telefon gyártók a telefonok méretével spórolhatnak, vagy növelhetik az akkumulátor térfogatát. Az eSIM csatlakozásai biztosabbak és tartósabbak. Használata csökkenti a műanyagfelhasználást. Az eSIM magasabb szintű biztonságot is jelent, mint a fizikai SIM, mivel az adatfájl elérési útvonala mindig titkosítva van és addig nem elérhető, míg azokat nem töltik le a chipre.
Az aktiválás kizárólag internet kapcsolattal lehetséges. Az eSIM aktiválását Wi-Fi hálózattal való csatlakozás során ajánljuk. Az aktiválás járhat némi adatforgalommal.
Készülék leadása javításra:
Hibás készülékkel kapcsolatos ügyintézésnél deaktiválni kell a készülékben lévő aktív eSIM-(ek)et. A Yettel által biztosított cserekészülékek használatához Yettel előfizetésedhez tartozó eSIM-et díjmentesen fizikai SIM-kártyára cseréljük.
Készülék átvétele:
A szervizelés után amennyiben továbbra is eSIM-mel kívánod igénybevenni szolgáltatásainkat, úgy a készülék átvételekor jelezd, és fizikai SIM kártyádat díjmentesen eSIM-re cseréljük.
Az eSIM-hez tartozó eredeti PIN és PUK kódok az eSIM papír alapú kártyáján, valamint a Yettel Fiók, illetve a Yettel írásos, telefonos és személyes csatornáin is elérhetőek.
A könnyebb beüzemelés érdekében eSIM-eknél a fizikai SIM kártyáknál megszokott, biztonsági célból előre beállított PIN kód kérés ki van kapcsolva, így azok eleve anélkül használhatók, de igény szerint visszakapcsolható a PIN kód kérése.
A PIN kód kérés beállítását készüléked beállításaiban tudod megtenni.
Igen, de a maximálisan aktiválható eSIM-kártyák száma a készülék típusától függ.
Hálózatfüggő eszköz esetén csak a hálózathoz tartozó szolgáltató eSIM-je aktiválható. Hálózatfüggetlen eszköz esetén az aktiválható eSIM kártyák száma a készülék típusától függ.
Az ICC azonosító az eSIM papír alapú kártyáján, vagy egyes készülékek esetén a "Beállítások" menüpontban található. Emellett lekérdezhető a Yettel valamennyi ügyfélszolgálati elérhetőségén.
eSIM profiljához tartozó telefonszámát az eSIM-kártya 16 jegyű ICC kódjának ismeretében a Yettel bármely ügyfélszolgálati csatornáján lekérheti.
Átvétel után bármikor azonnal aktiválható az eSIM, de a hozzá tartozó előfizetés aktiválása előfordulhat, hogy legfeljebb 72 órát vesz majd igénybe.
Az eSIM profil letöltéséhez internetkapcsolatra van szükség. Győzödj meg róla, hogy csatlakozik-e az internetre, és próbáld meg újra a letöltést. Amennyiben így sem sikerül a profil letöltése, keresd meg bármely csatornán ügyfélszolgálatunkat.
Az EID adott eszközhöz tartozó azonosító szám. Megtekinteni az eszközök Beállításaiban lehetséges.
Biztonsági okokból, amíg az eSIM aktiválva van a készülékbe, a QR kóddal való más készülékbe való aktiválása nem lehetséges.
Az eSIM áthelyezésének folyamata:
1. Készítsd elő az eSIM aktiváló kódját tartalmazó kártyát
2. Deaktiváld az eSIM-et a régi készülék beállítások menüpontjában
3. Győződj meg arról, hogy új készüléked rendelkezik aktív internethozzáféréssel vagy csatlakozz WiFi-n keresztül egy internetes hálózatra
4. Aktiváld ez eSIM-et új készülékében az eSIM aktiváló kód használatával
Biztonság
Az eSIM aktiváló kód egyedi és egyidőben csak egy készülékben használható, ezért az eSIM ugyanolyan biztonságos, mint a hagyományos SIM-kártya.
Lopás, elvesztés esetén kérjük haladéktalanul jelezd ennek tényét az alábbi elérhetőségek valamelyikén:
- Személyesen, bármelyik Yettel üzletben (Yettel.hu/elerhetoseg/uzletkereso)
- Telefonon belföldről a Yettel hálózatán díjmentesen hívható 1220-as telefonos ügyfélszolgálaton,
- Telefonon külföldről a +36 20 200 0000-s számon, melynek díja megegyezik az adott külföldi szolgáltatónak a rendszerébe irányuló hívásdíjával.
Bővebb információ: yettel.hu/ugyfelszolgalat/ugyintezes/lopott-elveszitett
Okosóra
Az adott eszközhöz tartozó Play, vagy Appstoreból letölthető applikáció segítségével lehetséges. Samsung okosórák esetén esetén jelenleg a Galaxy Wearable applikáció nyújt segítséget
A Samsung Galaxy okosórák Android 5.0, vagy magasabb verzió operációs rendszerű Androidos készülékekhez párosíthatók, iPhone-ok esetén pedig iPhone 5től kezdődően azokkal a készülékkel, melyek iOS 9.0, vagy újabb operációs rendszerrel rendelkeznek. Samsung Gear okosórák esetén iPhone 6S és 6S+ telefonokon, melyeken iOS 10, vagy későbbi verziójú operációs rendszer fut, a bluetooth kapcsolat instabil lehet.
A Samsung Galaxy Watch 4 és Watch 4 Classic órákon lévő eSIM aktiválásához Android 6.0 vagy afölötti verziójú, 1,5 GB RAM feletti memóriával rendelkező Samsung Galaxy készülékeken lehetséges, a Galaxy Wear alkalmazás letöltését követően. Egyéb márkájú, Android rendszert futtató eszközökön nem biztosított az aktiválás sikeressége. iOS rendszert futtató eszközökkel, a Watch 4 és Watch 4 Classic okosóra nem kompatibilis.
Az eltávolításhoz az XPLORA alkalmazáson belül, az Óra törlése menüpontban lehetséges az eSIM profil eltávolítása. Fontos! Az eSIM profil eltávolítását követően az addig használt QR kód nem használható másik eszközben (telefon, tablet, okosóra), viszont az eSIM-hez tartozó előfizetés és telefonszám nem szűnik meg. Az újraaktiváláshoz új eSIM profilt kell kérned, amit személyes ügyfélszolgálati pontjainkon tehetsz meg, vagy Online, a Yettel.hu/online-ugyintezes/kartyacsere weboldalon. Az eSIM profilhoz tartozó telefonszám nem változik!