Mozogj szabadabban a Yettel Wallet Mobiljeggyel!

Magyarországon a mobilszolgáltatók közül elsőként a Yettelnél érhető el a mobiljegy funkció:
csak a mobilod és a Wallet alkalmazás kell hozzá, a megvásárolt jegy vagy bérlet ára pedig a telefonszámládon jelenik meg, vagy a kártyád egyenlegéből kerül levonásra.

Praktikus és kényelmes:

  • nem kell bankkártya adatokat megadni a vásárláshoz
  • a mobiltelefon mindig kéznél van (nem úgy, mint a bérlet)
  • nincs több sorban állás
  • a korábbi vásárlás könnyedén megismételhető, nem kell mindig újra kikeresni az adott jegy- vagy bérlet típust
  • ha szeretnéd, beállíthatod, hogy a Wallet küldjön értesítést a megvásárolt jegy vagy bérlet érvényességének lejárata előtt

NMFR logó (Nemzeti Mobilfizetési Rendszer)

További tudnivalók: 

Változások:

A VOLÁNBUSZ Közlekedési Zrt. 2024. augusztus 10-től kivezette a Nemzeti Mobilfizetési Rendszerből (NMFR) az alábbi helyközi közlekedési jegyek értékesítését
•    Teljes árú jegyek 
•    50 %-os kedvezményű menetjegyek 
•    Kiegészítő menetjegyek  
A már megvásárolt díjtermékek érvényességi időn belül (30 nap) felhasználhatók vagy igény esetén visszaválthatók.  További információk a díjtermékekről és az elektronikus jegyvásárlási lehetőségekről a MÁV-Volán Csoport felületein érhetők el.

Mobiljegy használata


•    Azonnal használhatom a megvásárolt jegyemet, bérletemet?
A napijegyek, illetve a bérletek legkorábban a sikeres vásárlást követően 2 perccel használhatók fel utazásra.

•    Minden utazáskor külön kell érvényesítenem a jegyemet, bérletemet?
Nem. A napijegyeket, illetve a bérleteket nem kell külön érvényesíteni, ebben nincs változás a papíralapú változatokéhoz képest.
Azonban az elsőajtós rendben közlekedő járatokon, illetve a metrón igazolni kell a jegy vagy a bérlet érvényességét.

•    Mi a teendő, ha elsőajtós járatra szállok?
Elsőajtós felszálláshoz válaszd ki a már megvásárolt érvényes napijegyed vagy bérleted. Ezután nyomda meg a Kódbeolvasás felszálláshoz feliratú gombot, majd olvasd be a járművön elhelyezett kódot. A sikeres beolvasás után az alkalmazásban megjelenő animált szimbólumot kell bemutatnod a sofőrnek.
Az elsőajtós járatokról a BKK honlapján a Menetrendek menüpontból vagy a megállókban kihelyezett menetrendből tájékozódhatsz.

•    Mi a teendő, ha metróval utazom?
A metróbejáratnál befelé is ellenőrzik a jegyeket, bérleteket, ezért kérjük, hogy a metróállomás területére belépéskor válaszd ki a már megvásárolt érvényes napijegyed vagy bérleted. Ezután nyomd meg a Kódbeolvasás felszálláshoz feliratú gombot, majd olvasd be a jegykezelő készülékek elejére vagy oldalára elhelyezett kódot. A sikeres beolvasás után az alkalmazásban megjelenő animált szimbólumot kell bemutatnod a személyzetnek.
Amennyiben a metróállomás kijáratánál jegyellenőrrel találkozol, kérjük, az applikációban nyisd meg az érvényes jegyhez vagy bérlethez tartozó jegykódot, és mutasd be.

•    Hogyan utazhatok mobiljeggyel a HÉV-en, villamoson, illetve nem elsőajtós troli- vagy autóbuszon?
Pontosan úgy, ahogyan a papíralapú napijegyekkel, bérletekkel. Ennek megfelelően neked nincs külön teendőd, nincs szükség kódbeolvasásra. Ha jegyellenőrrel találkozol, kérjük, az applikációt megnyitva mutasd be az érvényes jegyhez vagy bérlethez tartozó jegykódot.

•    Hogyan utazhatok a MÁV-START és a VOLÁNBUSZ járatain? Mit kell tennem ellenőrzéskor?
Azokon a MÁV-START- és VOLÁNBUSZ-járatokon, amelyek Budapest közigazgatási határán belül BKK-jeggyel vagy bérlettel igénybe vehetők, mobiljeggyel és bérlettel is utazhatsz. A VOLÁNBUSZ-járatokon ellenőrzéskor, kérjük, nyomd meg a Kódbeolvasás felszálláshoz gombot, olvasd be a járművezető kódkártyáját, majd mutasd be az így megjelenő animált ábrát. A MÁV-START járatain olvasd be a jegyvizsgáló készülékén megjelenő kódot, és mutasd fel a megjelenő ábrát.

•    Mit tegyek, ha van érvényes jegyem, bérletem, de lemerült a telefonom, vagy nincs aktív mobil-adatkapcsolatom?
Kérjük, gondoskodj telefonod megfelelő töltöttségi szintjéről, hiszen lemerült telefonon, illetve mobil-adatkapcsolat nélkül nem tudod bemutatni a jegyedet vagy bérletedet, emiatt a sofőr vagy a személyzet megtagadhatja tőled az utazásban való részvételt, illetve a jegyellenőrök pótdíjazhatnak.

•    Az elsőajtós buszokon, valamint a metróállomásokon mit kell felmutatnom a járművezetőnek és a személyzetnek?
Kérjük, válaszd ki a megvásárolt jegyet vagy bérletet, olvasd le a kihelyezett kódot, és a megjelenő animált szimbólumot mutasd fel a sofőrnek vagy a személyzetnek.
A mobiljeggyel történő utazás további részleteiről az Utazás pont alatt olvashatsz.

•    Hogyan ellenőrzik a jegyemet, bérletemet? Mit kell felmutatnom az ellenőrnek?
Jegy- és bérletellenőrzéskor, kérjük, mutasd be az érvényes jegyhez vagy bérlethez tartozó jegykódot, amelyet a jegyellenőr ellenőriz a készülékével.


Általános tudnivalók

•    Mi az a közlekedési mobiljegy?
A közlekedési mobiljegy egy a Yettel Wallet-en keresztül megvásárolható és használható utazási jogosultság. Az érvényes mobiljeggyel igénybe vehető utazási szolgáltatást az egyes szolgáltatók (BKK Zrt., GYSEV Zrt.) biztosítják.

•    Milyen készülékeken érhető el?
Az új szolgáltatás Android (min. OS 6.0) és iOS (min. OS 10.0) készülékeken érhető el Yettel előfizetőknek.

•    Vásárolhatok Yettel Wallet Mobiljegyet SMS-ben?
A többi MobilVásárlás (MobilParkolás, Mobil Lottó és E-matrica) szolgáltatásoktól eltérően a Mobiljegy SMS-ben nem vásárolható meg, hanem kizárólag a Yettel Wallet alkalmazásból, aktív internetkapcsolattal.

•    Milyen feltételei vannak a Yettel Wallet Mobiljegy vásárlásnak?
Az alkalmazás feltétele, hogy az ügyfél rendelkezzen Yettel előfizetéssel (számlás vagy kártyás), rendelkezzen aktív adatkapcsolattal a jegyvásárlás, érvényesítés, ellenőrzés és az esetleges jegy visszaváltáshoz és a vásárláshoz szükséges hitelkerettel/univerzális egyenleggel. Bizonyos díjtermékek – pl. Diákbérlet – jogi személyek számára nem elérhetőek az alkalmazásból.

•    Kinek elérhető ez a szolgáltatás?
A szolgáltatás a Yettel valamennyi számlás és kártyás előfizetője észére elérhető, aki rendelkezik elegendő hitelkerettel/univerzális egyenleggel. Számlás előfizetés esetén a megvásárolt utazási termék ára a következő telefonszámlán jelenik. Kártyás előfizetés esetén az összeg azonnal levonódik a kártya aktuális egyenlegéből. Bankkártyás fizetésre nincs lehetőség.
A Yettel Wallet alkalmazásba regisztrált telefonszám határozza meg, hogy az ügyfél milyen termékkínálatot lát: attól függően, hogy természetes- vagy jogi személy az előfizető, aszerint változik a termékkínálat.

•    Milyen jegyeket és bérleteket vásárolhatok a Yettel Wallet Mobiljegy funkcióval?
Menetjegy és bérlet vásárlására is van lehetőség, a BBK és GYSEV kínálatából. Az alkalmazásban csak azokat a jegyeket és bérleteket lehet megvásárolni, melyek az adott közlekedési társaság elérhetővé tesz mobilon (pl. vonaljegyet nem, de 24 órás jegyet vagy havi bérletet lehet vásárolni.). A kínálat mindig az adott közlekedési társaságtól függ.

•    Van összeghatára a Mobiljegy funkción belül történő vásárlásnak?
Igen, egy vásárlással 15000 forint költhető az alkalmazáson belül. Az ennél drágább díjtermékek nem jelennek meg.

•    A Yettel Wallet Mobiljegy funkció használata
Új jegy vásárlása:
o    A Yettel Wallet főképernyőn válaszd a Jegyek és bérletek csempét!
o    Megjelenik a városválasztó
o    Válaszd ki a várost, ahova utazni szeretnél
o    Válaszd ki a megvásárolni kívánt terméket! Találni fogsz egy rövid tájékoztatót az adott jegyről/bérletről.
o    A részletek gombra kattintva beállíthatod az érvényesség kezdetét, azonosításhoz kötött díjtermék esetén megadhatod a választott dokumentum számát (pl. személyazonosító igazolvány)
o    Kattints a vásárlás gombra! Az alkalmazás regisztrációjakor beállított mPIN-nel véglegesítheted a tranzakciót, vagy bizonyos készülékek esetén a Yettel Wallet a biometrikus azonosítást is lehetővé teszi, amennyiben ezt engedélyezted.
o    A frissen vásárolt termékek néhány típusa (jellemzően a napijegyek, bérletek) a vásárlástól számított 2 perc múlva válik érvényessé, addig „Még nem érvényes” a státuszuk és utazásra nem jogosítanak fel. A vásárláshoz aktív internet kapcsolat szükséges.

•    Utazás és érvényesítés
o    Yettel Wallet főképernyőn válaszd a Jegyek és bérletek csempét!
o    A korábban megvásárolt jegyek itt találhatóak. Itt a már érvényes és a még nem érvényes díjtermékek szerepelnek. Az érvényesítéshez aktív internet kapcsolat szükséges.
o    Utazni csak olyan díjtermékkel lehet, ami már érvényes. Az érvényességtől számítva 60 perc áll rendelkezésedre, hogy megkezdd az utazást.

•    Hogyan mutathatom fel az érvényes mobiljegyet vagy bérletet?
o    Első ajtós felszállásnál, aktív internetkapcsolatot használva olvasd be a jegyérvényesítő készüléken vagy a járművön található kódot a “Kód beolvasása” funkcióval, majd a képernyőn megjelenő egyedi animációt mutasd fel a sofőrnek. Az ő készülékén is azonos animációnak kell megjelennie ahhoz, hogy felszállhass.
o    Ha jön az ellenőr, akkor az érvényes jegyed részleteinél a megjelenő jegykódot hagyd leolvasni az ellenőr által.

•    Hol találom a megvásárolt jegyemet vagy bérletemet?
Sikeres vásárlást követően a Yettel Wallet-en belül a Jegyek és bérletek csempére bökve megjelennek a megvásárolt érvényes és a még nem érvényes jegyeid/bérleteid.

•    Lehet-e elővételben vásárolni?
Igen. A napijegyek, illetve a bérletek egységesen az érvényességi idejük kezdete előtt legfeljebb 30 nappal válthatók meg elővételben.

•    Vissza tudom-e váltani a megvásárolt jegyemet, bérletemet?
Igen. Érvényességük megkezdése előtt a napijegyeket és a bérleteket vissza lehet váltani.

•    Vásárláskor bizonyos bérleteket nem látok a megvásárolt termékek között az applikációban. Mi ennek az oka?
A regisztrációkor megadott telefonszámod határozza meg, hogy a természetes személyeknek vagy a jogi személyeknek elérhető díjtermék kínálatot mutatja az alkalmazás. Bizonyos díjtermékek – pl. Diákbérlet – nem elérhetőek jogi személyek részére (rendszerint céges előfizetések esetében).

•    Megváltozott az igazolványszámom, mi a teendőm?
Amennyiben az igazolványszám változásakor napijegyed vagy bérleted már megkezdte érvényességét, kérjük, fáradj be a BKK valamelyik ügyfélközpontjába, ahol az új igazolvány bemutatását követően elvégzik az igazolványszám módosítását. Ha még nem kezdte meg érvényességét, akkor váltsd vissza a napijegyet vagy a bérletet az applikációban, és ismét vásárold meg az új igazolványszám megadásával.

•    Mi a teendő készülékcsere vagy az alkalmazás újratelepítése esetén?
A megvásárolt közlekedési mobiljegyek ahhoz a telefonhoz vannak rendelve, amelyiken vásárolták, ezért készülékcsere vagy az applikáció újratelepítése (vagy a készülék beállításainak ehhez hasonló módosítása) esetén a korábban vásárolt mobiljegyek inaktívakká válnak, utazásra nem használhatók. Ilyenkor korlátozott számban lehetséges a még nem érvényesített repülőtéri vonaljegyet, továbbá a napijegyeket és a bérleteket az új készülékhez rendelni az applikációban. Fontos továbbá, hogy a mobiljegyet nem lehet áthelyezni más felhasználónak. Amennyiben már nincs lehetőség áthelyezésre az applikáción belül, kérjük, keresd fel a BKK valamelyik ügyfélközpontját.

•    Másik applikációt szeretnék használni. Át lehet helyezni a már megvásárolt jegyet, bérletet egyik applikációból a másikba?
Nem. A megvásárolt jegyek, bérletek csak az adott szolgáltató alkalmazásán belül használhatók, tehát a különféle szolgáltatók alkalmazásai között nincs átjárás.


•    A közlekedési mobiljegyek ára különbözik a papíralapú jegyek, bérletek árától?
Nem.


•    Hol jelezhetem a mobiljeggyel kapcsolatos észrevételeimet, az esetleges hibákat?
A Yettel 1220-as ügyfélszolgálati számán.

•    Hová vehetek jegyet?
Országszerte sok nagyváros helyi tömegközlekedési jegyei és bérletei elérhetők, Budapesten kívül többek között Szeged, Debrecen, Miskolc, Pécs, Sopron. A teljes lista az alkalmazásban elérhető, és folyamatosan bővül. A helyközi járatoknál szintén széles, és bővülő a kínálat.