Adategyeztetés
feltöltőkártyásoknak
Az adategyeztetést évente egyszer kell elvégezned, a határidő mindig a szerződéskötésed időpontja.
Intézd el online, pár perc alatt
Az adategyeztetési feladatodról SMS-ben értesítünk, hogy időben el tudd végezni.
Ha megkaptad az SMS értesítésünket, akkor legegyszerűbben és leggyorsabban online tudod egyeztetni adataid.
1. Kérjük, készítsd elő:
- az érvényes személyazonosító igazolványodat vagy jogosítványodat vagy útleveledet
- a lakcímkártyádat és
- a telefont, amiben a SIM kártyád használod.
2. Add meg a telefonszámod.
Erre a számra egy sms kódot küldünk, így ellenőrizzük, hogy tényleg Te használod a telefonszámot.
3. Add meg az SMS-ben kapott kódot.
4. Add meg az adataid.
Figyelj arra, hogy pontosan add meg az adatokat, úgy, ahogy az okmányaidban szerepelnek. Ezeket ellenőrizzük, és tájékoztatunk az eredményről.
Segítségre van szükséged?
Ha inkább telefonon szeretnéd intézni, virtuális ügyintézőnk segít,
hogy ne kelljen várnod ügyfélszolgálati munkatársunk kapcsolására.
Nézd meg videónkat az adategyeztetési folyamatról
Gyors és egyszerű. Végezd el online önállóan és kényelmesen!
Számlás előfizetés előnyei
Tudtad? Ha számlás előfizetésre váltasz, nem kell évente végigmenned az adategyeztetési folyamaton.
Milyen előnyökkel jár még?
- Belföldön korlátlan adatmennyiséggel rendelkező számlás csomagok, a telefonszámod megtartásával
- Okostelefonok, akár 0 Ft-ért vagy részletfizetéssel
- Yettel Full csomag kedvezmények
- Prime előfizetőknek extra szolgáltatások
Kérdésed van? Itt megtalálod a választ!
Általános információk
-
Mi az az adategyeztetés és miért van rá szükség?
Adategyeztetéskor a személyes adataidat és igazolványaid érvényességét ellenőrizzük a hatósági nyilvántartásban. Ez a jogszabályi kötelezettségünk.
-
Kinek kell intéznie az adategyeztetést?
Az adategyeztetést a feltöltőkártyás SIM kártya előfizetőjének kell elvégeznie. Milyen SIM kártyák esetében kell elvégezned az adategyeztetést? Mobil, riasztó, modem?
Az adategyeztetést el kell végezned az alábbi típusú feltöltőkártyás SIM kártyáidra:
- a mobiltelefonokban található hanghívásra képes SIM-kártyák,
- minden, nem hívásra szolgáló eszközben (riasztóban, modemben, mérőórákban, meteorológiai állomásban) található hang alapú SIM-kártyák
Az adategyeztetést nem kell elvégezni a csak mobilinternetes feltöltőkártyákra (amelyekről nem lehet hívást indítani).
Arra figyelj, hogy ahhoz, hogy online el tudd végezni az adategyeztetés, a SIM kártyádnak egy telefonban (vagy egyéb sms fogadásra képes eszközben) kell lennie, mert egy SMS-ben küldött kóddal azonosítunk be a folyamat során. Tehát, ha a SIM kártya olyan eszközben van, ami nem tud SMS-t fogadni, akkor az adategyeztetést telefonon vagy személyesen tudod elintézni.
-
Milyen csatornán tudod elvégezni az adategyeztetést? Hol és mikor tudom az adategyeztetést elvégezni?
Online, a Yettel weboldalán
Személyesen bármely Yettel üzletben,
Telefonon, a telefonos ügyfélszolgálat vagy a Virtuális ügyintéző segítségével: ehhez hívd a 20 2020-222 számot.
-
Mit készíts elő az adategyeztetéshez?
Az összes felöltőkártyás SIM kártyádat, az érvényes személyi igazolványodat (vagy jogosítványod vagy útleveled) és a lakcímkártyádat.
-
Mi történik, ha nem egyezteted évente adataidat?
Azt a telefonszámot, amelyre a határidőig nem végezted el az adategyeztetést, lekapcsoljuk. A telefonszámodat és a fel nem használt egyenlegedet is elvesztheted, a SIM kártyát nem fogod tudni tovább használni.
-
Hogyan tudhatod meg, hogy neked kártyás vagy számlás telefonszámod van-e?
A tarifacsomagod határozza meg, hogy telefonszámod feltöltőkártyás vagy számlás. Ellenőrizd tarifacsomagodat a Yettel fiókban vagy a telefonos ügyfélszolgálatunkon.
-
Jelzés küldése rendvédelmi szervnek
A Yettel köteles a jogszabályban meghatározott rendvédelmi szervnek jelzést küldeni, ha a hanghívásra szolgáló feltöltőkártyás előfizetői szerződéssel kapcsolatban rögzített ügyfél-azonosító adatok valódiságával vagy megfelelőségével kapcsolatban kétség, vagy a szolgáltatás igénybevételével összefüggésben bűncselekmény gyanúja merül fel.
-
Hívószám megszüntetése rendvédelmi szerv jelzése alapján
A Yettel köteles a jogszabályban meghatározott rendvédelmi szervtől érkező jelzés alapján a hanghívásra szolgáló feltöltőkártyás előfizetői szerződést azonnali hatállyal felmondani.
Határidők
-
Mikor kell elvégezned az éves adategyeztetést? Mi a határideje?
Minden évben a szerződéskötésed évfordulójáig kell elvégezned az adategyeztetést, függetlenül attól, hogy előző évben mikor intézted.
Például
A szerződéskötésed dátuma: 2021.10.06.
Így az éves adategyeztetés határideje (eddig az időpontig kell elintézned az adategyeztetést): 2025.10.06.
Az adategyeztetésre a határidőt megelőző 6 hónapban van lehetőség, ez esetünkben 2025.04.06-2025.10.06.
Ha az előző évi adategyeztetéshez képest az előfizető személye megváltozik (pl. átírás), akkor onnantól kezdve az új előfizető nevére történő szerződéskötés dátuma lesz az éves adategyeztetés határideje. -
Mikor tudod az adategyeztetést elvégezni?
Az éves adategyeztetést az éves adategyeztetési határidőt megelőző 6 hónapban tudod elvégezni.
-
Kapsz értesítést arról, hogy mikor kell elvégezned az éves adategyeztetést?
Nem kell aggódnod, hiszen 60 nappal a határidő lejárata előtt tájékoztatunk SMS-ben, hogy időben el tudd végezni az egyeztetést.
-
Ha nem tudod pontosan, mikor van az adategyeztetési határidő, akkor honnan tájékozódhatsz?
Nem kell aggódnod, hiszen 60 nappal a határidő lejárata előtt tájékoztatunk SMS-ben, hogy időben el tudd végezni az egyeztetést.
Ha biztosra akarsz menni, akkor nyisd meg a Yettel applikációt és lépj az Egyéb menüponton belül a Kártyás adategyeztetés opcióhoz vagy lépj be ezen a weboldalon, és nézd meg a határidődet. Itt akár azonnal el is végezheted az adategyeztetést, ha a szerződéskötésed évfordulója 6 hónapon belül van.
Adategyeztetés telefonon gyorsan és egyszerűen
-
Mi ez?
Ha inkább telefonon szeretnéd intézni az adategyeztetést, Virtuális ügyintézőnk segít, hogy ne kelljen várnod ügyfélszolgálati munkatársunk kapcsolására. Virtuális ügyintézőnk egy telefonos ügyfélszolgálati robot, amely képes a válaszaid alapján automatizáltan elvégezni a kötelező adategyeztetést. Ez a technológia megkönnyíti és felgyorsítja az ügyintézést, hiszen nem kell várakoznod a kapcsolásra.
-
Hogyan működik?
1. Hívd fel a 06 20 2020 222 telefonszámot.
2. A hívás során a virtuális ügyintéző az adategyeztetéshez szükséges adatokra vonatkozóan kérdéseket tesz fel neked, és a válaszaidat rögzíti. Például: Virtuális ügyintéző elmondja, hogy ‘Kérlek, a sípszó után add meg a teljes neved. Ha rendelkezel második keresztnévvel is, akkor kérlek, azt is add meg!’ - Ekkor be kell mondanod a teljes neved.
3. A virtuális ügyintéző ellenőrzi az adataid a központi nyilvántartásban. Ha az adatok helyesek, akkor tájékoztat az adategyeztetés sikerességéről. Ha az adatok eltérnek a korábban megadottaktól, továbbítja hívásod egy ügyfélszolgálati munkatársunkhoz.
-
Milyen előnyei vannak a virtuális ügyintézésnek?
Gyorsabb: Nem kell várakoznod vagy bonyolult menükben tájékozódnod. Egyszerűen hívd fel a Virtuális ügyintézőt a 06 20 2020 222 számon, és végezd el az adategyeztetést.
Kényelmes és rugalmas: A Virtuális ügyintéző a nap 24 órájában elérhető, bármikor intézheted az adategyeztetést.
-
Mi történik, ha nem sikerül az adategyeztetés a virtuális ügyintézővel?
Ha az adategyeztetést nem sikerül elvégezned, a virtuális ügyintéző automatikusan átkapcsol egy élő ügyintézőhöz, aki segít megoldani az ügyedet.
SIM kártya továbbadása; a SIM kártya használója
-
Eladhatod, értékesítheted a feltöltőkártyás SIM kártyádat?
Nem. Tilos a feltöltőkártyás előfizetés továbbértékesítése.
-
Más is használhatja a feltöltőkártyás SIM kártyádat, telefonszámodat? Ki lehet „használó”?
A SIM kártya átadható közeli hozzátartozó részére (pl. házastárs, egyeneságbeli rokon, testvér – de nem minősül ilyennek pl. az élettárs, anyós, após).
Egyéb esetekben, a SIM-kártyát csak akkor adhatod át harmadik személynek („használó”-nak), ha előzetesen bejelented a Yettelnek és megadod a használó személyazonosító okmányának
(pl. fényképes személyi igazolvány vagy jogosítvány vagy útlevél) adatait is. Ezt csak személyesen, Yettel üzletben tudod elintézni.
A kártyát csak akkor használhatja az új használó, ha a személyes adatokat sikeresen ellenőriztük a hatósági nyilvántartásában.
Kérjük, fokozottan figyelj erre a bejelentési kötelezettségre, mert ha a SIM kártyád előzetes bejelentés és adatellenőrzés nélkül adod át használatra olyan személynek, aki nem közeli hozzátartozód, akkor a telefonszámot megszüntetjük.
A SIM-kártyát nem adhatod át cégnek vagy más szervezetnek.
-
Be kell jelentened a Yettelnek, ha nem Te használod a SIM kártyádat?
Igen, ha a SIM-kártyád nem közeli hozzátartozónak (házastárs, testvér, szülő, gyermek) adtad át, akkor be kell jelentened a Yettelnek és meg kell adnod a „használó” személyazonosító okmányának (pl. fényképes személyi igazolvány vagy jogosítvány vagy útlevél) adatait is. Ezt csak személyesen, Yettel üzletben tudod elintézni.
A kártyát csak akkor használhatja az új használó, ha a személyes adatokat sikeresen ellenőriztük a hatósági nyilvántartásában.
Kérjük, fokozottan figyelj erre a bejelentési kötelezettségre, mert ha a SIM kártyád előzetes bejelentés és adatellenőrzés nélkül adod át használatra olyan személynek, aki nem közeli hozzátartozód, akkor a telefonszámot megszüntethetjük.
-
Be kell jelentened a Yettelnek, ha nem Te használod a SIM kártyádat?
Igen, ha a SIM-kártyád nem közeli hozzátartozónak (házastárs, testvér, szülő, gyermek) adtad át, akkor be kell jelentened a Yettelnek és meg kell adnod a „használó” személyazonosító okmányának (pl. fényképes személyi igazolvány vagy jogosítvány vagy útlevél) adatait is. Ezt csak személyesen, Yettel üzletben tudod elintézni.
A kártyát csak akkor használhatja az új használó, ha a személyes adatokat sikeresen ellenőriztük a hatósági nyilvántartásában.
Kérjük, fokozottan figyelj erre a bejelentési kötelezettségre, mert ha a SIM kártyád előzetes bejelentés és adatellenőrzés nélkül adod át használatra olyan személynek, aki nem közeli hozzátartozód, akkor a telefonszámot megszüntethetjük.
Hol tudod bejelenteni a „használót”? (Ha nem közeli hozzátartozónak adtad a SIM kártyád és Ő használja.) A telefonos ügyfélszolgálatunkon vagy személyesen a Yettel üzletekben.
-
Kit nem kell „használóként” bejelentened?
- Ha Te használod a SIM kártyát és Te vagy az előfizető.
- Ha közeli hozzátartozód használja a SIM kártyád. Közeli hozzátaratozónak számít: házastárs, testvér, egyeneságbeli rokon (szülő, gyermek).
Tehát a nem közeli hozzátartozót (pl. élettárs, anyós, após) be kell jelentened használóként.
-
Milyen SIM kártyához, telefonszámhoz adhatsz meg „használót”?
Kizárólag hanghívásra szolgáló feltöltőkártyás telefonszámhoz adható meg.
-
Mit kell tenned, ha cég használja a kártyád?
Céget, egyéni vállalkozót, egyéb szervezet „használó”-ként nem adhatsz meg. Ebben az esetben kérd bármely Yettel üzletben ügyintézőnk segítségét, aki segít az átírás elvégzésében.
-
Akkor is el kell végezni az éves adategyeztetést, ha nem az előfizető használja a kártyát?
Igen, az éves adategyeztetést akkor is el kell végezni, ha nem az előfizető, hanem egy általa bejelentett harmadik személy („használó”) használja a kártyát. Ebben az esetben is az adategyeztetést az előfizető tudja elvégezni.
-
A neveden lévő maximális kártyák számába beleszámít az a kártya is, amire használót jelentettél be?
Igen, beleszámít. A limiten felüli telefonszám esetén kérd Yettel üzletben ügyintézőnk segítségét az átírás elvégzésében.
-
Megszüntetheti-e a vagy átviheti-e más szolgáltatóhoz a „használó” a telefonszámod?
Nem, a „használó”-nak nincs ilyen rendelkezési joga. Ha a „használó”-nak át szeretnéd adni ezeket a jogokat, akkor bármely Yettel üzletben kérd ügyintézőnk segítségét az átírás elvégzésében.
Üzleti ügyfelek
-
Ha üzleti ügyfél vagy, hol tudod az éves adategyeztetést elvégezni?
Üzleti ügyfélként csak személyesen, Yettel üzleteinkben tudod elvégezni az adategyeztetést.
-
Mit kell tenned, ha cég használja a kártyád, de nem cég az előfizető?
Céget, egyéni vállalkozót, egyéb szervezet „használó”-ként nem adhatsz meg. Ebben az esetben kérd bármely Yettel üzletben ügyintézőnk segítségét, aki segít az átírás elvégzésében.
Külföldi ügyfelek / Foreigners
-
Adategyeztetés külföldi ügyfeleknek
Ha nincs a magyar hatóságok által kibocsátott igazolványod, akkor az adategyeztetést kizárólag személyesen üzleteinkben tudod megtenni.
If you are a non-Hungarian/foreign citizen please visit our website: https://en.yettel.hu/dataverification