Nullás díjszabású szolgáltatások megszüntetése
Az Európai Parlament és a Tanács nyílt internet-hozzáféréssel kapcsolatban meghozott 2015/2120. számú rendeletének (a továbbiakban: „Rendelet”) 3. cikk (3) bekezdése értelmében az internet-hozzáférési szolgáltatóknak minden internetes forgalmat megkülönböztetéstől, korlátozástól vagy beavatkozástól mentesen, egyenlő bánásmódot biztosítva kell kezelniük.
Az Európai Bíróság nullás díjszabást érintő legutóbbi, C-854/19., C-5/20. és C-34/20. és ügyekben 2021. szeptember 2-án meghozott ítéletei alapján a nullás díjszabású szolgáltatások, függetlenül attól, hogy a szolgáltatók a hatóságok által addig megengedhetőnek tartott feltételek mellett biztosítják ezeket a szolgáltatásokat, a továbbiakban már nem összeegyeztethetők a rendelettel.
Az így megváltozott jogalkalmazói megítélésre, valamint a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Hivatala (NMHH) ezzel összefüggő, OH/20681-1/2022. számú Yettelt kötelző határozatára figyelemmel 2023. március 31-ig meg kell szüntetnünk minden nullás díjszabást magába foglaló szolgáltatást vagy szolgáltatásrészt.
Az Európai Uniós jogalkalmazási változások alapján meghozott NMHH döntések minden szolgáltatóra vonatkoznak, így az összes hazai mobilszolgáltató ugyanígy köteles eljárni az érintett szolgáltatások kapcsán.
A nullás díjszabás kivezetése szolgáltatásainkat kétféle módon érinti:
- Egyes szolgáltatásokat teljes egészében kivezetjük, így a szolgáltatást a változás napjával törölni fogjuk az érintett szolgáltatásokkal rendelkező ügyfelekről.
- Más esetben a mobilinternet-hozzáférési szolgáltatás nem szűnik meg, de annak igénybevételi feltételei átalakulnak, és a változás napjával a szolgáltatás már nem biztosít korlátlan hozzáférést kiemelt tartalmakra (pl. e-mail és böngészés, zenei szolgáltatások, közösségi média tartalmak), az utóbbi során keletkezett adatmennyiség a változást követően az általános adatforgalmi keretet csökkenti.
Melyek a nullás díjszabású szolgáltatások?
Az úgynevezett nullás díjszabást magába foglaló szolgáltatások, amelyek igénybevételi feltételei alapján az alábbi típusú szolgáltatások, tartalmak elérhetőségét biztosítják azzal, hogy az az elérhető adatkeretet nem fogyasztja.
A szolgáltatások teljes listája az alábbi sorra kattintva nyitható le:
Szolgáltatás típus | Szolgáltatás |
Korlátlan e-mail és böngészés | KorlátlanEmail&böngészés |
Váll.KorlátlanEmail&böng | |
FlottaKorlátlanEmail&böngészés | |
Korl. e-mail&böng. Smarttarifa | |
Korlátlan Facebook | Korlátlan Facebook Smarttarifa |
Korlátlan Facebook | |
Korlátlan közösségi média | Yettel Blue Social |
Social app mini heti csom. akt | |
ChatExtra megújuló Mobilnet | |
Yettel Like | |
Yettel Like 1 hó | |
Fleet Chat | |
Fleet Chat egyszeri | |
Megújuló Social app csomag | |
Social app mini heti csomag | |
Megújuló Social app csomag | |
MyTalk&Chat | |
MyChat csomag | |
Korlátlan social media | |
HBO szolgáltatáscsomag | HBO MAX Y. Prime 12 hó hűség |
HBO MAX előfiz csomag 12hó hűs | |
HBO MAX Y.Prime csomaggal | |
HBO MAX előfizetéses csomag | |
HBO MAX Alapcsomag | |
HBO MAX 12 HÓ HŰSÉGGEL | |
HBO MAX (promóció) | |
HBO MAX | |
Yettel TV | Otthoni Szórakozás csomag |
Yettel TV Családi csomag | |
Yettel TV Max csomag | |
Yettel TV Plus Pro csomag | |
Yettel TV Start csomag | |
MyYettel TV Alapcsomag | |
Yettel TV Családi csomag | |
Yettel Közszolgálati csomag | |
Yettel TV korl.megúj. Mobilnet | |
1 hónapig díjmentes Videótár csomag | |
Y. Blue TV megújuló Mobilnet | |
TV2 Play Premium | TV2 Play Premium |
Yettel TV + HBO MAX | Y. TV Családi csomag + HBO MAX |
Yettel TV Max Pro csomag | |
Yettel TV Start + HBO MAX 2év | |
Yettel TV Start + HBO MAX | |
Yettel Music és Deezer szolgáltatások | Yettel Blue Music |
Deezer korlátlan adat | |
Yettel Music Start | |
Yettel Music Nonstop | |
Yettel Music Deezer | |
Egyéb | Full szolgáltatáscsomag |
Szórakozás megújuló Mobilnet |
Mivel tudom helyettesíteni az elveszített szolgáltatást?
TV szolgáltatással rendelkezem:
Válaszd új Yettel TV szolgáltatásunkat OtthonNet vagy OtthonNet Pro csomaggal együtt 3 hónapig 0 Forintért! d-
Lakossági számlás
ügyfél vagyok:
Prime tarifacsomagjaink korlátlan adatcsomagot kínálnak, így a kivezetésre kerülő szolgáltatások az ilyen, korszerű tarifákon továbbra is egyéb felmerülő költségek nélkül, korlátlanul élvezhetőek.
Lakossági mobilinternet
ügyfél vagyok:
Válaszd korlátlan adatkeretet biztosító OtthonNet vagy OtthonNet Pro csomagjainkat 3 hónapig 0 Forintért!
Lakossági feltöltőkártyás
ügyfél vagyok:
Válassz kártyás ügyfeleinknek szóló kiegészítő korlátlan mobilnet csomagjaink közül:
Ha még többre vágysz, válts számlás előfizetésre és élvezd a korlátlan Prime tarifák minden előnyét:
Bár a szolgáltatások megszüntetése nem a Yettel, hanem az Európai Bíróság döntési hatáskörébe tartozik, az egyoldalú szerződésmódosításról szóló értesítés kézhezvételtől számított 45 napon belül azonnali hatállyal jogosult vagy kötbérmentesen felmondani az Előfizetői Szerződést. Az esetleges készülékvásárlásból eredő kedvezményeket (az Előfizetői Szerződés megfogalmazása szerint: idő előtti megszüntetés díja) meg kell fizetni, a felmondáshoz azonban ezt meghaladóan más jogkövetkezmény nem kapcsolódik.