A Yettel az akció humanitárius mivolta mellett más hazai vállalatok, cégek figyelmét is szeretné felhívni a most bevezetett megoldásra, amely komoly segítséget jelent azoknak a munkatársaknak, akik egyénileg, fizikailag is részt vállalnának a menekültek megsegítésében.
A Yettel szerepvállalása
A telekommunikációs cég több segélyszervezettel partnerségben folyamatosan dolgozik azon, hogy a saját eszközeikkel és szolgáltatásaikkal segítsék a Magyarországra érkező menekülteket és azon ügyfeleiket, akik a háborús térségben maradtak vagy ott élő szeretteiket szeretnék elérni. Ezek érdekében a Yettel február 24-e óta jóváírja ügyfelei számára a Magyarországról az ukrán alapdíjas telefonszámokra irányuló nemzetközi hívások díját; illetve ugyanez vonatkozik az Ukrajnában tartózkodó Yettel-ügyfelek adat-, hang- és SMS-roaming díjaira. A jóváírást igényelni szükséges, ennek a pontos részleteiről itt lehet tájékozódni: https://www.yettel.hu/jovairas
A Yettel továbbá a Magyarországra érkező menekültek számára több mint 40 ezer előre feltöltött SIM kártyát (5GB mobilnet hozzáféréssel, 50 belföldi beszédpercet és ingyenes ukrán nemzetközi hívást biztosít), 1300 darab telefont biztosít. Ezen felül a Magyar Református Szeretetszolgálat koordinálásával 10 darab korlátlanul ingyenesen használható telefonkészüléket (kvázi mobil „telefonfülkét”) biztosít a határmentén, illetve ingyenesen használható wifi hotspotokat adott át a szervezetnek a pályaudvarokra érkező menekültek megsegítésére.
A Yettel munkatársai belső szervezésben tárgyi-, élelmiszer- és pénzadománygyűjtést is folytat a törökbálinti Yettel székház, a szegedi ügyfélszolgálati központ és az értékesítési hálózatban dolgozó munkatársak részvételével. A kollégák révén összegyűlt pénzadományt a Yettel megduplázva adja át a menekültek megsegítésére.