A Telenor idén első alkalommal nyerte el a Családbarát vállalat címet, amelyet a Három Királyfi, Három Királylány Alapítvány hozott létre. A díj a családbarát intézkedések szerves fejlődését veszi figyelembe, és az egyedi, újszerű ötleteket díjazza, valamint azt vizsgálja, mennyire állnak kapcsolatban a vezetői elképzelések a kollégák valós igényeivel, élethelyzetével.
A vállalat havonta megkérdezi a kollégákat azzal kapcsolatban, hogy érzik magukat a mindennapokban. Az ezzel kapcsolatos legmagasabb eredményt a COVID-helyzet kezdetén mérték: míg 2019-ben csak 65%, addig a vállalat intézkedéseit követően 2020-ban 76% mondta azt, hogy motiválóan hat rá az empatikus légkör. „Nagy büszkeséggel tölt el, hogy a külvilág is megerősít minket abban, hogy jó irányba haladunk akkor, amikor azt mondjuk, hogy számunkra a munkavállalók az elsők. A #peoplefirst üzleti stratégiánk első pillére, aktivitásaink, kezdeményezéseink kiindulópontja, amely nem korlátozódik az irodaépületen belüli környezetre” – mondta el Endrei-Kiss Judit, a Telenor HR-vezérigazgató-helyettese.
A mobilkommunikációs vállalat évek óta elkötelezett az olyan kezdeményezések iránt, amelyek hosszú távon igyekeznek pozitívan hatni a munkatársak irodán kívüli, családi életére is. A családbarát programokat a munkavállalói igények mentén és az ő aktív bevonásukkal folyamatosan bővítik. A 2020 márciusában bekövetkezett COVID-járvány még erősebben a mentális jóllétet támogató intézkedések irányába mozdította a már meglévő hagyományos juttatásokat és aktivitásokat.
Még erősebb elköteleződés a well-being jegyében
2021-ben még nagyobb hangsúlyt kaptak a családbarát intézkedések: anyák napja alkalmából április 30-án a vállalat a teljes szervezet számára rövidített munkanapot tartott, a cég nyáron bevezette a 4 hetes apasági távollétet, amellyel csatlakoztak azon kevés munkáltatóhoz, akik hosszabb távollétet biztosítanak munkatársaiknak a gyermek születését követő izgalmas és kiemelten fontos időszakban. Szintén nyáron vezették be a „Számíthatsz ránk!” munkatársakat támogató programot, amelynek célja a munkavállalók mentális és lelki kiegyensúlyozottságának, valamint jó közérzetének elősegítése. A szolgáltatás keretein belül nem csupán a munkatársak, de az ő családtagjaik is térítésmentesen fordulhatnak szakemberhez, ha magánéleti, pénzügyi vagy akár jogi kihívással szembesülnek. Azon kollégák pedig, akik felvették a koronavírus elleni oltást, plusz egy szabadnapot kaptak.
A pandémia kezdete óta a vállalatnál rendszeresen online munkavállalói elégedettség felmérést végeznek, amely segít beazonosítani a kihívásokat, problémákat. Az otthon tanulás támogatására a vállalaton belül laptopokat, tableteket gyűjtöttek, és már a karantén első hetében megszervezték a munkatársak és családjaik részére az ételkiszállítást az irodai étteremből. A kollégák egészségének, biztonságérzetének javítása érdekében pedig számos webinart, online fórumot és fejlesztést is szerveztek. A cégen belül létrehozták a Telenor Szolidaritási Alapot, amelybe a jobb helyzetben lévő kollégák pénzt ajánlhatnak fel, a nehéz helyzetben lévő, rászoruló kollégák pedig pályázatot nyújthatnak be és egyszeri anyagi támogatásért folyamodhatnak.
A home office korábban sem volt ismeretlen a Telenor számára, de a vírushelyzetből fakadóan a hétfő és a péntek fixen irodamentes nap marad, amit a vállalat működésében hosszú távon is biztosítani szeretne, valamint a kollégák számára továbbra is lehetőség van arra, hogy igény szerint behozhassák a gyereküket az irodába. A vállalatnál hosszú évek óta heti egy nap kutyanap, amikor a munkatársak magukkal hozhatják az irodába házi kedvencüket.