A Telenor kutatása szerint idén a megkérdezettek 44%-a a járvány miatt kevesebb személyes találkozást tervez az ünnepek idején, és közülük közel 50% úgy véli, hogy leginkább az idősebb, nem közös háztartásban élő rokonokkal, szülőkkel, nagyszülőkkel nem fog találkozni. A vírushelyzet hatására általában is az idősekre jellemző a kevesebb szociális interakció: a 60-69 évesek 64%-a csökkentette a személyes találkozások gyakoriságát, míg a fiatal felnőtteknek (18-29 évesek) csak 35%-a.
Az elszigeteltség ellen az online kommunikáció és a digitális eszközök megoldást jelentenek: a kutatás szerint ezek használata az összes válaszadó körében nőtt a járvány hatására, az idősebb generáció pedig egyre nagyobb magabiztossággal bánik az okoseszközökkel, vagy pl. az online videóchattel. Az internetező magyar lakosságot tekintve a 60-69 évesek közel 30%-a többet chatel, mint a járványt megelőzően. A karácsonyi időszakra készülve a Telenornál kiemelt figyelmet kap az idős hozzátartozók biztonságáról való gondoskodás, és az ezeket szolgáló megoldások.
SOS Központ szolgáltatás és Myki Spot: biztonság egy gombnyomásra
Számos helyzetben adódhat, hogy az időseknek azonnali segítségre van szükségük, ám ezt nehéz megoldaniuk, a családtagok pedig nem elérhetőek éppen. Az ehhez hasonló helyzetekre kínál megoldást a Telenornál mostantól elérhető, 0-24 órában hívható, országos segítségnyújtó SOS Központ szolgáltatása. Az SOS Központ képzett egészségügyi szakemberei az év minden napján fogadják a bajba jutott ügyfelek hívásait – például ha az idősek elesnek, korlátozottan vagy nehézkesen tudnak mozogni, eltévedtek vagy akár ha gyanús zajt hallanak a házban és rendőrt kell hívni.
Az SOS Központ szolgáltatáshoz kifejezetten javasolt időseknek és családtagjaiknak, de anélkül is hasznos kiegészítő kütyü a helymeghatározó és nyomkövető, SOS hívásgombbal ellátott MyKi Spot. A nagyobb gyufásskatulya méretű, nyakba akasztható, övre vagy táska pántjára húzható eszközön beállítható három, veszély esetén hívható telefonszám, amiket az SOS gomb megnyomása esetén tárcsáz az eszköz, míg annak helyzetét a hozzátartozó családtag saját telefonján, a MyKi Spot alkalmazás (android app és iOS app) segítségével távolról is láthatja. Érdemes az eszközt SOS Központ szolgáltatással kombinálni, hiszen abban az esetben, ha a gomb megnyomására egy családtag sem tudja fölvenni a telefont – és beállításkor az SOS Központ számát is a gyorshívóhoz adták –, akkor az SOS Központban is kicsöng a hívás, képzett szakembereik segítséget tudnak nyújtani.
Az SOS Központ szolgáltatás havonta 990 forintért érhető el a Telenornál hűségidő nélkül, bármilyen telefonnal, de elsősorban és különösképp SOS-gombbal ellátott eszközökhöz ajánlott. A MyKi Spot Telenor Mini tarifával vásárolható meg. A tarifa havonta 1990 Ft-ért 2 szám ingyenes, korlátlan hívását, HiperCsoporton belül pedig 100 perc lebeszélhetőséget biztosít.
Két könnyen használható, SOS gombbal ellátott telefon, és időseknek szóló, speciális tarifa
Sok idősnek nem ideális az érintőképernyős okostelefon, ezért két, kifejezetten nekik szánt, SOS gombbal ellátott nyomógombos telefont is bevezet a Telenor. Az egyszerű telefonálást és üzenetküldést támogatja a klasszikus stílusú Doro 7010 készülék, valamint a Blaupunkt BS06 kagylótelefon is, amely dokkolóba állítva óraként és rádióként is használható.
A Telenornak az idős korosztály mobilhasználati szokásaira szabott új, alacsony havidíjú ajánlata a Telenor Senior tarifa, amivel elkerülhető a kártyás egyenlegfeltöltéssel való bajlódás. A tarifa HiperCsoportban készülék nélkül 2490 Ft-os kedvezményes havidíjért érhető el. A HiperCsoporton belül korlátlan díjmentes beszélgetés jár, a tarifába épített havi 50 perc belföldi beszélgetés és 500 MB adatkeret mellé.
Részletek: https://www.telenor.hu/csaladi-tarifak és https://www.telenor.hu/sos-kozpont és https://www.soskozpont.hu/telenor