Várakozáson felüli érdeklődéssel zajlott le a Yettel anyák napi rendezvénye, amely egy félnapos program keretében fogadta a családtagokat a Yettel házban. A kezdeményezés célja az volt, hogy a hozzátartozók mélyebb betekintést nyerjenek gyermekeik munkahelyi mindennapjaiba. Az esemény kapcsán egy belsős felmérés is készült, melyből többet között az is kiderült, hogy az anyukák harmada csak nagyjából tudja meghatározni, hogy pontosan mit fed le gyermeke munkahelyi pozíciója.
A faxtól az okostelefonig
Míg a megkérdezett szülők nagy része (82%) 15 évnél is több időt töltött egy munkahelyen, sőt 16%-uk összesen csak egy cégnél dolgozott egész életében, gyermekeik esetében mindez már egy jóval sokszínűbb képet mutat: a válaszadó kollégák háromnegyede már 2-5 munkahelyen dolgozott, negyedük pedig maximum 5 évet töltött el eddig egy cégnél. Mindezek ellenére a szülők nagyobb kihívásnak érzik a munkahelykeresést manapság, mint régen.
További érdekesség, hogy mindkét megkérdezett csoport a home office és a hibrid munkavégzés lehetőségét tartja a legnagyobb változásnak a munkaerőpiacon az elmúlt 20-25 évben, de az idősebb generáció jóval nagyobb átalakulásnak élte meg a munkához használt technikai eszközök fejlődését a fiatalabbakhoz képest. A szülők nagy része továbbra is használ vezetékes telefont – az okostelefonok mellett – a mindennapi munkavégzéshez, sőt egy részük még faxot is, miközben mindezek a gyermekeik munkahelyi környezetéből teljesen kikoptak. Emellett, míg az idősebbek inkább asztali számítógépet és papír alapú naptárt használnak, a fiatalabbaknál a laptop és az online naptár a jellemzőbb munkahelyi eszközök.
„Hozd el az anyukádat a munkába” nap
Gyakori, hogy a gyerekek bemehetnek egy-egy napra szüleik munkahelyére, de fordítva ez nem jellemző. Pedig az idősebb generációnak is fontos megbizonyosodni arról, hogy felnőtt gyermekük megfelelő körülmények között, jó közösségben dolgozik. Idén először rendezték meg a Yettel anyák napi eseményét, amelyen nemcsak az anyukák lehettek büszkék gyermekeikre, de a munkatársak is szívesen mutatták meg azt a környezetet, ahol mindennapjaikat töltik.
„Várakozáson felüli érdeklődéssel fogadták a munkatársak és a hozzátartozók is az eseményt, melyen közel százan vettek részt, és még a programot követően is rengeteg pozitív visszajelzést kaptunk. Sok szempontból megható volt ez nap, és büszkék vagyunk arra, hogy kollégáink ekkora lelkesedéssel mutatták meg közvetlen családtagjaiknak a cégen belüli mindennapokat és a Yettel házat. Úgy gondolom, mindez azt jelzi, hogy jó Yettelesnek lenni, és ezt érdemes megmutatni szeretteinknek is” – mondta el Szalai Enikő, a Yettel Magyarország HR vezérigazgató-helyettese.
A résztvevők a program során megismerhették, hogy mivel foglalkozik a Yettel, majd egy exkluzív házbejáráson vettek részt, ahol a napelemparkot és a közösségi kertet is meglátogatták. A munkatársak előre beküldhették kedvenc családi receptjeiket, melyből hármat „Anyukám főztje” címen beépítettek az aznapi menübe a menzán, majd a napot egy közös fotózással zárták, mellyel megörökíthették ezt a többek számára felejthetetlen napot.
Így zajlott a rendhagyó anyák napja a Yettelnél: https://youtu.be/aR8dt1eSkMQ
A felmérésben összesen közel 100 Yettel Magyarország munkatárs és közvetlen hozzátartozója vett rész.